Голосно про художню гімнастику. "Центр політичного консалтингу" забезпечив комунікаційну підтримку найбільшої спортивної події року

Голосно про художню гімнастику. "Центр політичного консалтингу" забезпечив комунікаційну підтримку найбільшої спортивної події року

11.12.2020
7 хв. на прочитання

- Ви нічого не загубили, коли проходили тут 10 хвилин тому?, - запитав у мене охоронець одного із секторів Палацу спорту. 
Йшов третій день 36-го Чемпіонату Європи з художньої гімнастики. За три дні по Київському Палацу спорту було набігано кілька десятків кілометрів для вирішення безлічі організаційних моментів. Чи могла я щось загубити за цей час? Не виключено. 
- Охоронець простягнув 60 євро. Саме ці кошти кілька хвилин тому я передала іноземному фотографу від особи, яка не мала доступу до медіазони. Була впевнена, що передала. А по факту вони випали по дорозі. Охоронець швидко зорієнтувався, не покидаючи свій пост дочекався, коли я знову проходитиму поряд, і повернув кошти. Репутація організаторів Чемпіонату в очах іноземця не постраждала.
Думаю, саме так має відбуватися, коли всі заряджені на спільний результат – незважаючи на жодні перепони, провести на найвищому рівні найбільшу спортивну подію року в Україні, 36-ий Чемпіонат Європи з художньої гімнастики. Коли кожен чітко виконує свою роботу, попри те, що все було організовано в екстремально короткі терміни.
Комунікаційну підтримку 36-го Чемпіонату Європи з художньої гімнастики надала команда експертів Центру політичного консалтингу – Уляна Стельмашова, Сергій Харін, Валерія Бойко та Борис Гладкий. Про деякі особливості медійної частини роботи на спортивному заході європейського рівня – далі у цій публікації. 


Ніхто не вірив


У те, що Чемпіонат все-таки відбудеться, дійсно до останнього ніхто не вірив. Спортивне свято спершу планувалося на травень. Через пандемію коронавірусу гімнастичні змагання по всій Європі були або відмінені, або перенесені на невизначений термін. І навіть коли "Європейська гімнастика" (спілка національних гімнастичних федерацій європейських країн) повідомила, що Чемпіонат у Києві планується на 26-29 листопада, сумніви все одно залишалися. Важко було уявити, що у такому непростому 2020 році на спортивне змагання можуть приїхати делегації з кількох десятків європейських країн. 
Втім слова "неможливо" не існує для першої віце-президентки Української федерації гімнастики Ірини Дерюгіної, яка зробила все можливе і неможливе для того, аби це спортивне свято відбулося. В результаті Київ прийняв 115 гімнасток із 23 країн континенту. 
Оскільки все вирішувалося буквально в останні тижні, часу на комунікаційну підтримку Чемпіонату Європи залишалося обмаль. Це той випадок, коли треба було не планувати, а одразу братись до роботи і діяти.


Історії гімнасток 


Україна історично є однією з найсильніших країн у художній гімнастиці. Мільйонам відомі такі імена як Катерина Серебрянська, Ганна Безсонова, Ганна Різатдінова. Але давайте будемо чесними: про сучасних зірок художньої гімнастики знають менше.
Відтак у співпраці з телеканалом "Україна" був обраний ідеальний варіант комунікаційної підтримки Чемпіонату – знімати окремі сюжети про кожну з гімнасток Національної збірної команди України. Сторітелінг був, є і буде одним з найсильніших та найцікавіших комунікаційних жанрів. Саме так напередодні Чемпіонату уся країна дізналася історії Влади Нікольченко, Вікторії Онопрієнко, Єви Мелещук, Анастасії Возняк, Валерії Юзьвяк, Марії Височанської, Діани Баєвої. 
Мало хто знає, але кожна з цих спортсменок щодня проводить на тренуваннях у залі до 10 годин для того, аби вийти на змагання із виступом, який триває 90 секунд. Напередодні таких важливих стартів, як Чемпіонат Європи, тренування стають ще більш напруженими, виснажливими і нервовими. А тут ще й ми зі зйомками сюжетів, які почалися буквально за тиждень до ЧЄ. В один із днів доводилось координувати роботу одразу двох телевізійних груп, які знімали чотири окремих сюжети про чотирьох гімнасток.
Воно цього вартувало. Бо спорт не може жити сам у собі. За спортсмена вболівають тоді, коли знають про нього більше, коли він дозволяє собі відкритися і розповісти на камеру свою історію. Наприклад, нікого не може залишити байдужим сюжет про Марію Височанську і Діану Баєву. Вперше вся країна дізналася про гімнастку Марію Височанську, у якої батько воював в АТО, вийшов живим із Донецького аеропорту і якому вона обіцяла, що гімн України пролунає на Чемпіонаті Європи. Пролунав. Вона таки стала чемпіонкою Європи. В одній команді з Марією працює Діана Баєва, сім'я якої після початку війни на сході виїхала із окупованої Макіївки. Діана сумує за дідусем, який вимушений був там залишитися. Саме він колись привів дівчинку на художню гімнастику і тепер вболіває за свою чемпіонку по той бік лінії розмежування.  

 

 

 

 

 

 

 

 

Вперше розказані такі історії продовжують подальший інтерес і до самих спортсменів, і загалом до цього виду спорту. Уже по завершенні змагань на сайті "Главком", який став інформаційним партнером Чемпіонату, вийшло інтерв'ю із Марією Височанською, яке в буквальному сенсі розірвало мережу. Тільки на Facebook у перші декілька днів – більше 26 тисяч вподобань, більше 2 тисяч поширень і сотні коментарів виключно з позитивним звучанням. Статистика продовжує зростати. 

 

 

 

Чемпіонат, медіа і Covid-19


Заходи такого рівня, як Чемпіонат Європи, є надскладними з організаційної точки зору. Правила визначаються "Європейською гімнастикою" і є обов'язковими до виконання. Команда "Центру політичного консалтингу" взяла на себе організацію роботи прес-центру Чемпіонату та виконання усіх правил, які дуже чітко прописані для роботи медіа на таких змаганнях. Починаючи від того, щоб прес-центр був забезпечений принтером, достатньою кількістю розеток і гарячими напоями, закінчуючи персональним супроводом іноземних знімальних груп, заповненням усіх необхідних документів та організацією безлічі інтерв'ю.
Це якщо говорити сухою мовою. На практиці все, звісно, завжди цікавіше. Наприклад, під час змагань такого рівня є одна спеціально визначена мікс-зона, де представники ЗМІ мають право спілкуватися з гімнастками одразу після їхнього виступу на килимі. 
У безмежних просторах київського Палацу спорту це виглядає так: під час виступу гімнастки медіа присутні у залі. Сама гімнастка, як тільки завершує виступ, виходить по спеціально визначеному коридору, доступ до якого для усіх інших закритий (за цим слідкує охорона). За цей час журналісти дуже-дуже швидко мають перейти до мікс-зони у зовсім іншому боці Палацу спорту і виключно у супроводі представників прес-центру. А далі представники прес-центру, стоячи далеко – по той бік того довгого коридору – намагаються запросити гімнасток на інтерв'ю. 
Не знаю, наскільки вдається уявити це із написаного, але на практиці квест іще той. Якщо помножити на емоції, які в той час, якраз після виступу, відчувають самі гімнастки, то адреналіну немало. Наприклад, щоб вивести до мікс-зони переможницю цьогорічного Чемпіонату в індивідуальних вправах Ліной Ашрам (Ізраїль), знадобилося 30 хвилин. 


 

Ліной Ашрам, підхід до преси 

 

36-ий Чемпіонат Європи з художньої гімнастики був посилений ще одним обов'язковим до виконання документом, який регламентував організацію змагань в умовах пандемії Covid-19. До Палацу спорту мали право допускатися лише особи з негативним результатом ПЛР-тесту. Це додало клопотів організаторам, в тому числі і нам, хто займався комунікаційним напрямком. Адже кожен представник медіа також мав здати тест. За моєю інформацією, саме завдяки цьому правилу деякі представники ЗМІ дізналися, що хворіють на Covid. 


Комунікаційна підтримка "Центру політичного консалтингу"


У рамках підготовки та проведення 36-го Чемпіонату Європи з художньої гімнастики експерти "Центру політичного консалтингу" забезпечили:

1. Інформаційний супровід Чемпіонату.
2. Комунікацію і повну координацію роботи з "Медіа Групою Україна".
3. Залучення та супровід роботи з інформаційним партнером - сайтом Главком.
4. Комунікацію і координацію медіаработи з титульним партнером Чемпіонату.
5. Організацію прес-конференції з приводу Чемпіонату.
6. Організацію цілого ряду статей, ефірів, інтерв'ю та прямих включень до і під час Чемпіонату.
7. Координацію медіактивностей з продюсерським центром Mozgi Entertainment (автором гімну Чемпіонату став засновник продюсерського центру Олексій Потапенко (Потап), а виконала пісню співачка Мішель Андраде).
8. Підготовку головних меседжів для представників Федерації, Національної збірної, амбасадорів Чемпіонату.
9. Наповнення офіційного сайту Чемпіонату http://kyiv2020.com/ 
10. Наповнення офіційної Facebook-сторінки Чемпіонату https://www.facebook.com/EChKyiv2020 
11. Комунікацію з прес-службою "Європейської гімнастики".
12. Організацію та облаштування прес-центру 36-го Чемпіонату Європи з художньої гімнастики.
13. Контроль за здачею Covid-тестів представниками ЗМІ.
14. Допомогу у роботі головного коментатора телевізійної трансляції.
15. Організацію підходів до преси цілого ряду організаторів і гімнасток під час проведення Чемпіонату.


Експерти Центру політичного консалтингу Уляна Стельмашова, Валерія Бойко та Сергій Харін. Крайня ліворуч – українська гімнастка, майстер спорту міжнародного класу, чемпіонка Всесвітньої універсіади 2007 р., тренер Поліна Кондаурова

 

"Dyakuyu" Ukraine


36-ий Чемпіонат Європи з художньої гімнастики тривав у Києві чотири дні – з 26 по 29 листопада. Україна вкотре довела, що здатна організувати міжнародні змагання на найвищому рівні. Це особисто визнав Президент "Європейської гімнастики" Фарид Гаїбов. У своєму постслові він відзначив, що місцевий оргкомітет успішно справився з усіма завданнями. По суті, Україна стала першою країною, яка показала еталон організації масштабних змагань в умовах пандемії. 


 

Доля заслуги у цьому є і в "Центру політичного консалтингу". Для нашої команди було честю долучитися до організації історичної події. Художня гімнастика – неймовірний вид спорту, про який варто знати і говорити побільше. 


Уляна Стельмашова, 
експерт "Центру політичного консалтингу", PR-менеджер 36-го Чемпіонату Європи з художньої гімнастики 

Фото – Марія Музиченко, Енріко Делла Валле